... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Hm...

Här skulle jag nu vilja lägga 3 boklistegrejer för de senaste dagarnas frånvaro, men ajg kan för mitt liv inte komma på något till dem...det är illa och förfärligt. Jag får gå igenom bokhyllan en gång till och se om något "kommer till mig" som i en syn.

För övrigt var det alla kvinnorsdag igår och jag firade med chokladsemlor med hallon och vaniljkräm. Det var gott, men det var rätt mäktigt, jag orkade inte en hel.
På kvällen kom lite vänner på semlefika och sällskapsspel. Mycket trevligt, och bra att göra något sådant mitt i veckan.
Jag saknar tiden som tonåring då man "hängde" jämt. Nu är mycket så tråkigt centrerat till helgerna. Men så blir det ju lätt. Jag vet ju själv hur jäkla slut man kan vara efter en dag på jobbet och man vill bara hem till mysbrallor och horisontalläge i soffan.

Lyssnade även mycket på P1 igår när vi bakade och det var ett sådant förfärligt program (men väldigt, väldigt bra) om hur romer behandlas i Sverige. Plötsligt så börjar man tillämpa lagar från 19 (om det var -34 eller -54 har jag nu glömt) och utvisar dem för musikspelande. Sedan satt en kvinnlig polis och berättade att om de kommer fram till en svensk gatumusikant då ber man om ursäkt och klappar på axeln och går därifrån och låter spelandet fortsätta. Detta trots att de romska personerna har uppehållstillstånd i 3 månader via EU. Helt sjukt och jag och sambon stod där i köket och blev mer och mer förbannade. Så jävla illa Sverige - skärpning för fan!
Lyssna här: P1 - morgon

Nu: snart dags för jobb!

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Ja gud, jag hörde hur de raljerade över idiotbesluten och spelade upp klipp från den riktiga intervjun i Tankesmedjan i P3 igår. Det är ju helt sjukt att de snackar om "dagdrivning" och "bondfångeri"...

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Ja, det är fan skamligt!