... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Harry Potter och Dödsrelikerna

Igår satt jag kvar på jobbet och jobbade i 4 extra timmar och sedan gick vi på bio och såg den nya Harry Potter-filmen. och jag måste säga att jag inte förstår varifrån den dåliga kritiken kommer. Den här filmen är skitbra!!!! Gå och se den om inte alla salonger är uppbokade, för den är verkligen värd det. Precis som alla andra Harry P-filmer krävs det att man sett de tidigare och gärna att man läst boken. Men åh, jag satt som naglad och 2½ timme kändes som en 40 minuter - super!

Bilden kommer från Moviezine.se

7 kommentarer:

Metronyx sa...

Hoppla såg HP igår (22/11) och kan inte heller förstå kritiken. En av mina bröder grymtade att den var lite seg. Jag tror att folk förväntar sig samma typ av upplägg i denna film som i de andra. Sanningen att säga så är det ju inte riktigt så. Mysfaktorn har ju försvunnit i och med att det handlar ju om ett krig, med offer, förtryck och en motståndsrörelse. Jag anser att handlingen har ökat i trovärdighet just därför. Karaktärerna har utvecklats och vi får se sidor som vi bara anat tidigare. Filmen var svinbra.

Axelina sa...

Sv: Så roligt,kul med lite nya traditioner! Hahha, då kanske vi ses där!

JULBLOGGEN sa...

sv: Absolut :D Ditt bidrag finns med! Godkänner alla kommentarer när tävlingen är slut :)

Sanna sa...

Sv: Jag vet, helt galet snygga! De finns på Sneakersnstuff i Stockholm och Malmö. Ska även tydligen finnas på hemsidan men de släpptes för över en vecka sedan men de kanske finns kvar om man har tur :)

Johanna sa...

Kul att du gillade den! Jag har själv inte sett den men det får bli av snart hoppas jag :)

Sanna sa...

Sv: Jag tänkte att det fanns någon historia bakom! :) Det där med tungan har jag också hört men jag tror nog mer på den första teorin du hade om att inte avslöja de kristna!

Axelina sa...

Sv: Hhaha, jaa grisarna gjorde jag själv, eller, ja, tillsammans med vännerna:)