... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Lördagsnöjje

Oh, idag är hela hemmet städat, torkat, undanplockat och underbart att leva i. Detta ENBART för att bussen aldrig tog mig ut till Rusta imorse, då den inte behagade att dyka upp, men lika bra det!
Därför har eftermiddagen kunnat spenderats på det sätt jag älskar mest: göra ditten/datten, läsa tidning/bok, kolla nätet/tv:n, slappa, dricka kaffe och ta det jääää.....ligt lugnt = UNDERBART!

Har precis ägnat mig åt att ta reda på vilken fiktiv figur jag är, gör så ni med, men glöm inte berätta vem du blev.
Själv blev jag ju något av en Gudinna, nämligen AFRODITE!!! Passar bra när man heter Amorsken i efternamn =D

4 kommentarer:

Lotta sa...

Hej hej, Mumintrollet här!

Metronyx sa...

Hu, vad lustigt bara tio minuter innan jag gick in på din blogg började jag av någon anledning fundera på ditt ovanliga efternamn. Måste få fråga var det härrör från. Det är knappast nåt Svensson-namn !

Hanneles jul-paradis sa...

inte dumt att städa heller, jag stod utanför ett loppis, men den var stängd på rgund av Allhelgona, åkte hem igen..

Fridolin sa...

Sir Lancelot...Vet knappt vem han är. Undrar just vad det säger om mig själv?