... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Tim Burton möter Jessica i Lalolandet

Okej...jag är pank, så pank man kan vara faktiskt. Aldrig någonsin har jag varit så fattig som nu. Men det hindrar mig inte från att blicka framåt mot min framtida förmögenhet, vilken jag enligt egen utsago borde kunna börja inkassera i slutet av detta året...eller kanske till nästa sommar.
Och när jag väl får min förmögenhet, som jag självklart tjänar ihop alldeles själv på någon av mina fantastiska ideér som kommer komma någon gång i slutet av året...eller kanske till nästa sommar(...). Så kommer det här vara något av det första jag ska se till att skippa över till gamla Svedala och inkvartera i mitt och sambons hem.

Jag ÄÄÄÄLSKAR Tim Burton och allt snett och vint och häftigt som i alla fall jag förknippar med honom. Det är fantasi på hög nivå, och gudarna ska veta att jag är en "Sucker for imagination". Så vad skulle vara bättre än ett hem i stil med "Nightmare Before X.mass meets Jessica i Lalolandet????"
Kolla in dessa .. och JA! Det är förmodigen skitsvårt att inreda med många sådana här möbler...eller snarare med få kanske, och man måste verkligen ha en speciell stil för att det ska funka, men med min framtida förmögenhet öppnas dörrar ni vet ;)








Vad tycker ni? ÄR dom inte underbart snygga och roliga????
Finns mer att skåda på : Dust Furniture

5 kommentarer:

Fridolin sa...

Coooola! Jag säger jatack till den lilla gräsgröna hyllan direkt. Skåpen p åbild nr 1 är också häftiga men tror att jag kanske skulle vara rädd för att de skulle ramla över mig någon dag.

Jessica sa...

ja eller hur! Den gröna är superfin.
JAg är fascinerad över att de måste vara vågat att designa med tanke på tyngdpunkt etc. Men de är sjukt coola. Det är lite som skönheten och odjuret när alla möbler och grejer lever....häftigt!

Metronyx sa...

Wow. Som helt opartisk Burton-devotee ; b måste jag bara hålla med. Varför ha rakt när det finns så många roliga former.

Jul i Laloland sa...

Metronyx: Ja men eller hur. Om inte så gör det ju vardagen roligare i alla fall =)

retroromantikern sa...

Jo, de är verkligen underbara!
:D