... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

"Bålet"

Idag är det Valborg. Välkommen våren.

För några år sedan bodde jag på Öland. Det var en underbar tid.
En valborg gjorde några vänner och jag ett eget valborgsbål...det får man förmodligen inte göra hur som helst men så blev det gjort i alla fall.

Det var mysigt och varmt och vi dansade vårdanser runt som i extas med vinet värmande i benen. Det var roligt, jag saknar den tiden.

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Låter mysigt och lite hedniskt. :) Årets valborg firade jag med att stupa helt utmattad i tv-soffan strax efter 21.15...

Hanneles traditioner sa...

Mysigt, fast en kall Valborg.

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Ja, både ock skulle jag tro =)

Hannele: Valborg har en förmåga att vara kall, men här var det faktiskt sjukt varmt och ljummet