... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Tantvarning...

Man vet att man börjar bli gammal (eller fattig ) när man surfar in på NETTOS HEMSIDA ... en söndag för att kolla nästa veckas erbjudanden ...

Veckans Nettotips är: Årets julkalender för endast 39 kr/st. (dock max 2 köp/hushåll)

Veckans ÄCKLIGASTE NEttotips: SÄLOLJA (!!!) i kapselform.... får man verkligen sälja sådant?

nä, nu ska jag väl titta lite på småfåglarna och ta mina kryckor och gå ut en sväng ...

6 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

julkalender måste man ju ha

Metronyx sa...

Sälolja, nä nu går skam på torra land. Det där att man inte äter kött kan en del ogilla men allvarligt -sälolja hugaligen. Visst allt i livet är mentala konstruktioner men vissa saker skulle jag aldrig äta även om jag åt kött. En gammal oxe - kanske, men aldrig katter eller sälar eller valar !

Fridolin sa...

Jag är antagligen oerhört inkonsekvent men sälolja skulle jag aldrig för mitt liv köpa. Tänker på Moses i Saltkråkan och mår lite illa. Vad ska det vara bra för förresten?

Ulrika sa...

Ang bonde söker fru så tyckte jag också hon skulle valt han den blyge mannen, han hade snälla ögon och verkade så "fin" som du uttryckte det.:)

Metronyx sa...

Hm, kom att tänka på mina yngre systrars styvmor som är från Thailand - hon gillar grisöre chips. Tydligen inte ovanligt snacks over there. Och i Japan bjöds en av mina lärare på anknäbb och hönsfötter. Det är nog personligt och kulturellt vad som anses äckligt.

Jul i Laloland sa...

Metro: Ja, alltså hur tänkte man? "Här får du lite hamster i pillerform, jättebra för fysiken"

Fridolin: Jag med! Ser framför mig hur Söderman lassar upp Moses på ett bord och sätter en kran rakt in i späcket och börjar tappa honom på säl...

Metro: anknäbb...fifan va räääligt