... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

GLAD MIDSOMMAR






Det här kan vi verkligen kalla: Bloggen som kom av sig. Men alltså, jag har haft så sjukt mycket den sista månaden så det finns inte. Nu är i alla fall jobbet avklarat för sommaren och på måndag går jag på som skrivledare i 2 veckor. Det ska bli så jääädrans kul. Som jag längtat, kämpat och jobbat för detta och nu äntligen... känns näst intill overkligt.
Men innan det ska jag fira midsommar. Det här är även midsommaren som kom av sig och vi blir hemma med lite vänner pga att jag börjar jobba på måndag och behöver helgen till förberedelser. Trist, då jag hade hoppasts på Vällen i år, men så kan det bli.

Nu är i alla fall en tårta på saftning med hemmagjort jordgubbsmos. Jag stod ju förr-förra helgen och syltade 30 kartonger jordgubbar!!! Jag tog aldrig något kort, för parallellt med detta tapetserades sovrummet. Men frysen ljuger inte. Och jag älskar faktiskt jordgubbar så till den milda grad at tjag äter det varje dag om jag kommer åt.
SFI-deltagarna var dock lite frågande till denna passion: "Varför älskar svenskar jordgubbar??? Så gott tycker jag inte!" sa en tjej och såg förundrat på mig. Ja, vad säger man..."vi är sommardjur och jordgubbar påminner oss om att vintern är långt borta" ... eller nått.

Sovrummet ja...det ska ni få se när jag laddat in bilder. Än har det inte kommit upp några hyllor, man vill liksom känna in rummet lite innan. Fast egentligen handlar det om att jag inte vill förstöra de nya, fina tapeterna (för ingen av oss är bra på att borra, borra rakt, eller att få saker som vi vill det).

Men nu vänner, säger jag GLAD MIDSOMMAR och bjussar på en gammal bild från en underbart rolig midsommar i Vällen.
...och här rökte jag ... och just idag saknar jag det... men jag låter bli - lungan gillar´t i alla fall.

Ha en underbar dag i morgon!!!

3 kommentarer:

Mamma sa...

Glad midsommar önskar jag dig mitt hjärta. Jag kan intyga att du syltade 30 liter jordgubbar.

Metronyx sa...

Jag älskaaar jordgubbar, men blev allergisk mot dem när jag blev gravid med nästan-tonåringen. Men bara lukten får mig att känna sommar ända ut i tårna. Jag tycker att ditt svar till SFI -tjejen var riktigt bra : )Glad Mid-sommar.

Fridolin sa...

Hoppas du fick en fin midsommar även om det inte blev vad du hade tänkt. Själv känner jag mig lite snuvad på matjes och jordgubbar. Jag ägnade midsommarafton åt att åka tåg mellan St Malo och Paris och när vi kom fram var vi så trötta och hungriga att det blev en baguette i ett snabbmatsstånd till middag...När jag t'änker på det får jag nog fira en extra midsommar här hemma i helgen. :)