... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Muffins och näthandel


Jag har fått en ny passion: saker med muffins på!
Det är ungefär samma slags passion som när jag var liten och ville ha Hello Kitty på allt (det vill jag fortfarande lite grann...).
Så nu köper jag allt med muffins på. Eller, inte allt, men jag trånar efter allt med muffins på och lite saker köper jag.
Som det här ultrafina fatet från "make a room".
Sen köpte jag lite roliga bakgrejer från
"Klara färdiga gå"
, så nu ska jag göra cakepops någon dag.
Har ett påhittat recept som surrar i skallen som jag måste testa!


//J

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Yes, saker med muffins/cupcakes på is tha shit. Är otroligt svag för det temat med. Jag försökte göra oreo-cakepops i vintras men jag gjorde nog fel för kakan gled av stången hela tiden. Men själva kakan var supergod. Bakearella är så suverän på cakepops, så där brukar jag sukta ibland och önska mig lite skills men de har inte kommit än.

Fridolin sa...

Låter spännande. Jag önskar att jag inte vore en sån gottegris för jag vet ju att om jag gör fina cakepops så är de ju uppätna inom en timma...

Jul i Laloland sa...

metro: Visst är det!!! En sjuklig passion men ändå: ack så skön.

Jag kollar också Bakearella, hon ser nästan ut som en cakepop faktiskt. Det finns hur mycket kul och sött som helst där. Jag vill ha ett sådant jobb!!!

Fridolin: Ja, jag har aldrig testat, och än har dewt inte blivit av då någon slags sjukdom föll över mig under gårdagen.