... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Skorna som Gud ville att jag skulle äga

Ni vet ibland när man går förbi ett klädesplagg, en väska, ett tyg, en ljuslyckta, en vattenmelon på 8 kg och bara blir KÄR på en gång.
Idag hade jag ett sådant moment. Det är inte ofta dessa "moments" uppstår i mitt liv, men när de gör det så kastar jag allt ekonomiskt tänk åt sidan och bara köper. Ångra mig kan jag göra sen om det skulle behövas.
Idag, efter skrivkursen tog jag mig ner på stan och skulle köpa lite fina bebbesaker till min fina Linda och hennes man...eller egentligen till deras stundande bebis. Efter bebbeaffären fanns det lite tid över innan jag skulle till sjukgymnasten så jag tog en sväng i Filbyter och ser i ögonvrån något som suger min blick till sig. Nämligen: SKOR I PAISLYMÖNSTER! Bara det är ju en dröm, men när de sedan visar sig vara rosa, lila och lite cerisa så är det än bättre. Jag kastade mig ner på första skoprovarbänk bara för att finna att priset var nedsatt från 450kr till 100..fatta ETT HUNDRA KRONOR för ett par Bianco-skor.
Jag älskar att sulan ser ut som ditlimmade indianpärlor!

"Jamen tackar som bockar", tänkte jag och såg plötsligt ett par till.
Dessa var dock blå/turkos/gröna i samma, fina mönster. Även dessa nedsatta och kostade 100 kr.
Så nu är jag två par (sjukt snygga) skor rikare och det kostade mig enbart 2 hundralappar. If that´s not a bargain, I don´t know what is!






Jag somnar lycklig ikväll för imorgon kommer jag ha snygga fötter =D

5 kommentarer:

Bettan sa...

Jag håller med dig det var jä....
snygga skor.

Lalolandet sa...

Bettan: Great minds think alike! Men visst är de underbara. Hur jag klarat mig utan ett par fram tills nu är en gåta ;)

Metronyx sa...

Ja men...alla vet ju att nedsatta saker är en uppmaning från makterna att man är skyldig att handla. Det tror jag åtminstone : )Och snygga fötter är ett stort steg till bra hälsa fur alle!

Jul i Laloland sa...

metro: EXAKT! Snygga fötter tror man också aldrig ska få skavsår...men så är inte fallet kan jag berätta ;)

Fridolin sa...

Lovely shoes! Särskilt de med paisleymönstret! och vilket pris sen!