... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Sköna Maj välkommen!

Ja, så kom valborg och gick igen. Valborg firades hemma hos en vän med mucho god mat och vin. Gårdagen bjöd på låååååång sovmorgon, (jag som annars är vaken innan pensionärerna) gick inte upp förens kvart i tolv. Kvällen innebar kompishäng och hyrda filmer.
Vi såg filmen Neverwas. Och jag måste säga att det var helt underbar. Alla borde se den, precis ALLA. Jag tycker den var fantastiskt fin. Sen så älskar jag Sir Ian McKellen och han är superbra i rollen som Gabriel Finch.
Klicka på bilden för att läsa mer på IMDb.

Rekommenderas varmt: 5 av 5 möjliga

Idag var det vårpromenix, hämtning av paket (kommer i nästa inlägg), sol på balkong och ytterliggare en film: UP , som stod på agendan.
Up var helt underbar. Inte bara var animationen snygg, jag har alltid haft lite svårt för det tydligt datoranimerade, utan historien var annat än det vanliga tramset. Det här var med i "riktiga" livet och det är fint när människor som annars lever i marginalen får vara huvudpersoner. Sen har jag en förkärlek till gamla farbröder och ja, jag bölade en del, men jag är ju så känslig. Han ni inte sett den så hyr den. Den var både rolig, fin och mycket underhållande. Nu ska jag och min sambo göra en "Adventure book" som vi ska kolla igenom på ålderns höst och glädjas och skratta åt.
En bra helg med andra ord =)

5 av 5 möjliga
P.s. Jag vill bo i ett sådant här hus så snart som möjligt! D.s.

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Tack för filmtipsen. har hört föera säga att Up ska vara så bra.

Ian Mc Kellen är ju alltid bra.

Jul i Laloland sa...

Jaaa, den är så himla fin och ROLIG!!!