... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

MUFFINS

Jag ÄLSKAR att baka muffins. Det är precis lagom jobbigt och tar lagom lång tid och är lätta att göra.
Det är också lagom mycket att äta och bjuda på och sjuukt roliga att dekorera.

Jag har precis bakat en omgång med apelsinchokladmuffins. Dom ska jag ta med mig i en ryggsäck till jobbet imorgon när jag ska åka in och lämna ett par saker och ta en kaffe.

Det finns så otroligt mycket roligt "Muffinsmaterial" och jag som blivit lite kär i några (för mig) nya muffinsbloggar hittade bland annat detta underbara halloween-cupcake-stand hos: "The cupcake blog"

Här kommer lite annat smått och gott från sidan : KAKBURKEN
alla bilderna är från deras hemsida





Kolla på detta och bli inspirerad




God kväll alla /J

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Blev smått avis när jag såg halloween snurran med de lila sötisarna. Har åtminstone kostat på mig en sprits till grädde och frosting. Fattar inte att jag kunnat vara utan innan.

tant Hannele sa...

jag vill ha vetebullar med russin.

Tess sa...

De muffinsfaten var ju jättesöta :)
Sv: Tack, jag tyckte det var himla fint :) Jag har faktiskt bara varit inne på din julblogg innan, men här finns ju också mycket skoj att hämta :) Du verkar så kreativ, blir allt lite avis!