... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Potatisdjungeln


På balkongen växer det som aldrig förr. Jag har spenderat en del av kvällen med händerna i jord och omplantering av chiliplantor. Nu hoppas jag att dom blir lite gladare.
Imorgon efter jobbet bär det av till "make a room" och införskaffning av rosa balkonglådor. I dessa hoppas jag få plats med mer ruccola och förmodligen ananasbasilika eller något annat exotiskt.

Vem vet, med tanke på hur hög potatisen blivit kanske det finns några till midsommar????

//J

4 kommentarer:

Metronyx sa...

Egen potatis på balkong. Jag hoppas verkligen att det blir lite till midsommar : D Själv har jag slarvat med odlandet i år : ( Men bondbönor får jag iaf i höst. Din balkong ser så mysig ut jämt : D Hög chill faktor!

Jul i Laloland sa...

Metro: Nu fattas bara de rosa och limegröna blomlådor jag köpte idag!!!
Sedan en drink och lite häng så är saken (vego)biff! ;)

Fridolin sa...

Jag är inte så lite avis. Har inte drivit upp några chiliplantor i år så vill jag ha det får jag köpa färdiga. har dock sått ruccola, dill och gräslök. Får väl se om det tar sig. En del av fröna var lite gamla...

Potatis verkar ju coolt annars. Har trott att det är svårt att få den att växa på balkongen om man inte har JÄTTE-kärl. Rosa balkonglådor låter lovely btw.

Maggan sa...

Har någon/några av potatisblasten börjat blomma än. ja har du tur kan ni få potatis till midsommar