... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Lärarporr och längtans lustar

Ja, precis så kändes det när jag helt lycklig fick veta att de lärarex. av Studentlitteratur som jag beställt hade kommit. Jag blev så glad att jag bara stod och tog på böckerna och hade svårt att slita mig tillbaka till lektionen. Dregla gjorde jag inte, men det var inte långt ifrån.
Det finns nämligen något (sjukligt??) i mig som gör att jag ÄLSKAR faktaböcker som har med svenska, litteratur och skrivande att göra. Jag kan fullständigt förlora mig i listor och tips på hur du skriver referat, eller små stycken om Edgar Allan Poe eller Homeros. Jag har läst det en miljon gånger, men kan liksom inte få nog. Det enda jag inte gillar är faktiskt grammatik. Det är så av denna världen tråkigt tycker jag. Däremot tycker jag att språkriktighet är roligt, men det är ju inte riktigt samma sak. Direktobjekt my ass, när man kan förlusta sig i stilanalyser eller versmått.
Så nu sitter jag här, men en trave studentlitteratur framför mig och ser redan fram emot att få börja använda några av dessa till hösten. En av de böcker jag klappar mest på just nu är den här som verkar fantastisk

Finns på adlibris för den som är intresserad.


Några andra saker jag ser fram emot är dessa:
  • Att träffa mamma och mormor på torsdag
  • Kents nya skiva 
  • Semestern i sommar
  • Att odla saker på balkongen
  • Att vinna typ sjukt mycket pengar ...
 Just nu längtar jag mest efter en dusch dock.

Over and out
//Jessica

1 kommentar:

Metronyx sa...

Yo mama, vinna pengar ligger alltid högt upp på listan....för då kan man köpa mer böcker ha,ha!. Vet du, jag blev så nyfiken på Ambjörnssons bok att jag har lånat den nu. Verkar mäkta intressant. Det var lite lustigt, satt på ett fik idag och läste min rosa bok, med temat rosa, och insåg att jag hade en rosa top på mig. Helt plötsligt slås jag en en underlig tanke - "Tro om folk tror att att jag läser nån chiclit bok nu när de ser omslaget på boken?". Sen skämdes jag lite över hur jag tänkte, för vad tusan spelar det för roll, men är man fån-pretto så är man : D