... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Vårsnö och burkpyssel

Ja, så vårsnöar det igen. Stora, blöta flingor som inte ens har vett att göra världen vit utan bara grå, våt och trist.
Jag sitter vid köksbordet och är så trött och hängig så jag knappast orkar att tänka. Men så kan det vara. För att pigga upp mig själv pysslade jag lite. Jag älskar att blinga upp saker och fortsätta använda dem när de tjänat ut sitt ursprungiga syfte.
Så är det ju alltid lite med burkar av olika slag;
glasburkar, tomburkar, konservburkar och idag även: bakpulver- och vanillinsocker-burkar.
Jag har haft två sorgliga små burkar stående nu ett tag och äntligen fick jag tummen ur idag.

Såhär gjorde jag:
Rengör burkarna - gärna med brödpensel.
Men var försiktig med vatten så du inte löser upp burkarna - de är ju av papper.

Jag klippte till lagom stor bit presentpapper.
Tejpade med dubbelsidigtejp längst kanterna och fäste pappret.
På ena burken skar jag av pappret i övre kant, och på den andra vek jag det inåt i burken
- båda verkar funka lika bra.

Voilá! Snygga, roligare och blingade burkar som nu innehåller diverse mindre bakformar
... och ser roligare ut på hyllan!



Har ni något pyssel på G???

//Jessica

4 kommentarer:

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Känns som att man alltid har pyssel på G ju :-)

Burkarna är jättefina! Känns väldigt Jessica!!

Maggan sa...

Vad fina burkarna blev. Du är påhittig du.

Metronyx sa...

Så supersöta de blev! Själv pysslar vi mest påskkort här hemma. Just bakpulver burkar är ju ganska smarta förpackningar, men som du säger...något vattenkänsliga : )

Fridolin sa...

Mucho snyggo! Har likadant presntpapper som du använt på burken till höger. Kanske borde göra något av det då. ;)