... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Det blommar...


Balkongen är sådär lite halvfärdig att få börja utnyttja nu. Det är liksom dags för solen och värmen och sommaren i sin helhet att komma... och stanna!
I år satsade jag dock på att inte odla egna tomater från scratch då de alltid blommar och fruktar sig som mest när vi inte är hemma. Så i år blev det färdigodlade tomater och det är faktiskt värt det tycker jag som bara har en balkong att nyttja för sommarblomster och ätbara växter.



 Även Hängpetunia och Pelargoner frodas
 och sprider färg så man trivs i "uterummet"





Och så årets favorit - balkonglampan. 
Jag kan inte få nog av den, den var ett fynd och gör sig så bra där den hänger. 

Imorgon blir det förhoppningsvis fint väder så jag äntligen kan ta lite bilder och lägga upp på min älskade balkong som är helt perfekt i år (förutom att jag köpte en för stor matta som jag fick lämna tillbaka...).
Hur mår ni efter midsommarhelgen - semesterfeeling eller ?
//J













2 kommentarer:

Maggan sa...

Gott med tomter. Lampn är jättesnygg.

Fridolin sa...

Kul! På vår balkong växer det inte så mycket. Det har varit för kallt tror jag. Men chilisarna börjar komma.