... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

"Balkonglampa"

Jag hittade en hängande, färgglad och lite halvindisk lampskärm på myrorna för 25 kr. I samma ögonblick som jag såg den visste jag vad jag skulle ha den till : balkonglampa.

  
Eftesom det fanns en stomme av stål inuti blev det genast mycket lättare och lite ståltråd, en gammal bostongurkaburk och lite ont i fingrarna senare så var den klar att hängas ut och lysa upp sommarkvällarna.




Nu behöver bara vädret bli lite varmare och trevligare så man kan göra ordning balkongen ordentligt också... i år är det helt nya planer!!!
//J

4 kommentarer:

Bettan sa...

Jättefin, du kommer på en massa bra tips man kan göra. Tack för det.

Maggan sa...

Den är jättefin.

Metronyx sa...

Supersöt. Ibland önskar jag faktiskt att jag hade en balkong. Det går lättare att få en lummig känsla av grönska (med lite tur), och det går att göra intimare än en altan.I alla fall min. Du verkar alltid ha så mysigt där på somrarna. Kan tänka mig att det känns fint att ta en glas vin därute ljumma sommarkvällar, eller hett te tidiga morgnar : )

Fridolin sa...

Åh, it's fab! Precis sån't där mysljus som man vill ha på kvällen! Längtar efter värmen nu. Balkonger ter sig inte så mysiga i ösregn...