... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

"Mjölkflaskor"


 Det har blivit omåttligt poppis med att ha små "mjölkflaskor" att dricka ur när det är kalas och galejj på G. Jag tycker själv att det är charmigt, men tycker det är lite dyrt att pröjsa runt 50 kr för en liten glasflaska eftersom jag behöver fler än en.
Men så kom jag på att man kunde använda "snappleflaskor". Snapple är himla sött, men om man spär det med vatten är det som lite godare Mer. Flaskan är lite större, innehåller dryck och kostar runt en 20:a. Bra tycker jag för då har jag plötsligt 5 flaskor för en hundralapp - lagom pris!
Man kan alltid ta av etiketten och servera med originaldryck och sugrör
Drick upp, diska ur och ta bort etiketten.
Det snygga S:et gör bara flaskan snyggare.

Ett sugrör och lite juice, saft, vatten, mjölk eller grogg så är du all set to go!

Fixat till sommarens picknick!
/J

1 kommentar:

Bettan sa...

Smart.