... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Le helg!

I fredags kom det finbesök från Noprpan i form av min fina kompis Ida.
Efter att ha snackat så mycket så halsen var öm var det dags för vinet.
Blev en mucho trevlig kväll på fyra och alldeles för mycket vin vill jag lova. Men till slut var da bag in da box slut och så även mitt huvud.
Men...som man dricker får man må och gårdagen innebar dispens för min del.
Jag och sambon spenderade eftermiddagen med att kolla på Emily Brontës "Svindlande höjder".
Den var skitbra. Men frågan (som alltid pågår i litteraturanalyser och diskussioner kvarstår:)
"Var Heathcliff bara galen, eller var han bara passionerat älskande???"

Jag lämnar frågan obesvarad idag för att inte bli alltför pretto såhär på en söndag. Har ni någon tanke???

Mer kul som hänt: Jobb! Äntligen. Börjar V.35. Svenskaledare på Medborgarskolan, ska bli skitkul! Och gött med att få struktur, lön och att slippa a-kassan.
NU: fixa lite i hallen och spika upp mina tavlor.

Snart: Dags för julbloggen att starta och då vet jag inte om jag borde lägga undan denna tills i januari igen eller inte...vad tycker ni?

7 kommentarer:

Lotta sa...

Vad roligt med jobbet! Grattis!

(Och ser fram emot julbloggeri igen, jag har redan tjuvstartat lite...)

Fridolin sa...

Har man roligt så är det ju värt det...:)

Heathcliff- Nu fick jag dåligt samvete över att jag är så obeläst. Jag måste köpa/låna Svindlande Höjder nu. Har tänkt läsa den jättelänge. Sedan återkommer jag gärna för en prettodiskussion. ;)

Julblogg eller vanlig blogg- jag följer troget efter då du skriver så roligt och bra! Min egen julblogg kommer få vänta ett par månader till. Jag är inte så julig så här års.

Och slutligen -GRATTIS till jobbet!

Jul i Laloland sa...

Lotta:
Tack! Det känns skönt. Inkomst har jag ju alltid gillat ;)

Åh, har du startat redan...ska jag kolla in genast.

Fridollin: Nja...det är inte alltid värt det, men man lär av sina misstag säger dom ;)

Jaaa, läs och återkom. Pretto is the shit!!! Men just idag kände jag att nerven fick vila lite.

Åh, va fint, va glad jag blir att ha dig som trogen följare. jag är inte julig kanske, men liiite smygis kanske trots allt.
Och TAAAACK!!! SOm jag skrev till Lotta känns det mucho bra att få en inkomst, ett jobb och en mer normal vardag igen.

mamma sa...

Du vet att jag läser båda.
Kram

Damen sa...

Hejja Svenskledare!!

(jag tycker inte att lalolandet ska behöva gå i dvala... såvida du inte tycker att det är jobbigt att driva både laloland och julilaloland samtidigt... är det jobbigt så ska det inte göras.)

Metronyx sa...

Bra att du fått jobb, det är lättare att le med pengar i plånboken.
Vad gäller Heatcliff så tror jag tyvärr att han bara hade ett enormt förråd av ilska i sig som gjorde att han blev som han blev. Visst är det väl romantiskt att tänka att det är passion men jag är så tråkig att jag aldrig kände passionen utan mer det här "alla har varit dumma mot mig så nu ska jag vara arg jämt", eller så blir det mörkt...

Jul i Laloland sa...

Mor: ALLES GUT!

Damen: Jag vet inte, det blir ju lite samma saker liksom...men vi får se om dom kan korsa sina outgrundliga vägar.

Metronyx: Ja men eller hur. HAr redan en planerad inköpningslista i köket; typ tandläkaren, nya glajjer, vinterjacka så småningom...ja, lite så =)

Ja, Heathcliff går att diskutera. Han är väl egentligen inte värre än den andra brodern kan jag känna. Han var ju pure evil redan som 11 åring.
hahaha"...och sen blir allt svart" (Yrrol)