... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Första inlägget med nya datorn.

...ja, jag gjorde det; Jag köpte en ny dator. Den var dyr och enda anledningen till att det fanns en suck i rymden att jag skulle köpa den är vetskapen om att jag börjar mitt nya jobb på måndag. Sen MÅSTE man ha en dator om man ska lektionsplanera, det går liksom inte annars. Så jag gjorde det. Annars hade det varit en önsketanke utan chans till uppfyllelse. Men igår begav det sig i alla fall.

Helt korrekt! Där på hörnet skymtar ni mitt snygga pennfodral, som i sin helhet ser ut såhär:
(ja, ni såg även vår fula soffa, men den behöver ni inte se mer än skymtvis...)

I Helgen började jag förresten att läsa "Sagan om ringen", den ligger här på bordet framför mig.
Och döm om min förvåning när jag idag upptäckte vad som stod på kartongen till den nya datorn:
GANDALF!!!
Hur coolt är inte det. Datorns namn är ju givet...

Idag köpte vi nya talrikar på Lagerhaus. 69kr/st har dom kostat. Vi gav 29 kr/st.
Det har genast blivit roligare att äta =)



Over and out
/J

P.s. Jag kunde inte låta bli igår.... Tryck här får ni se! D.s.

5 kommentarer:

Metronyx sa...

Synkronicitet (datakartongen och Sor samtidigt). Tallrikarna var en fröjd.

Fridolin sa...

Ha ha,kul. På min mac som jag fått (låna)på jobbet stod namnet på en tidigare elev så den får väl heta Elis i fortsättningen då. Inte alls lika coolt men lite passande ändå.

Mamma sa...

Vilka fina tallrikar.

Jul i Laloland sa...

Metro: Ja, eller hur!!!

Fridolin: haha, bra rensat datamänniskan på ditt jobb

Mamma: Tack; det är gött att äta på dom också.

Ulrika sa...

Så fina prylar! Känns bra i själen att fynda!