... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Sommar = No pissing on ducks

Japp, jag försvann utan ett ord och kommer tillbaka som ett yrväder och är numer en rolig skylt rikare:

Eller, alltså, man får ju inte kissa på ankor under någon årstid, men i alla fall.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att den här skylten förbryllar och roar mig på samma gång. Jag kunde nämligen inte se några ankor i närheten av skylten...
För övrigt har jag gjort så somriga saker jag kan den sista tiden, därav frånvaro både här och på
era bloggar. Varit på loppisar med mamma t.ex. och fyndat:

Sketasnygg emaljkastrull modell mindre
(känner mig jääää*ligt mycket Leila nu när jag äger en sådan)


Även en babyblå karott för 20 kr följde med hem.


En rund bricka a´la ööööl för 2 kr
Hushållet har även fått en ny termos a´la 60-tal av min snälla mor
(den är dock nyproducerad, men minst lika snygg)
Andra somriga saker som gjorts:
Grillat marshmallows
Sett humlor
Fikat på café på landet
Kissat på utedass när man är på utflykt
(mucho uppskattat när sambon även tar kort)
Stekt laxburgare i pajformar på spisen eftersom stekpannan på landet var rostig
Hälsat på kusinen som bor bäst i en stuga på landet och har världens snyggaste vedspis
Som kryckbärare har jag även läst en hel del och broderat homoerotiska motiv
Har även på börjat en ny duk (kanske med jul - tvspels eller kawaii-tema)
Varit vid vattnet och njutit av kluckandet
Ja, lite så!


p.s. Snart är det dags för julbloggen igen...men jag håller ut lite till för sommaren är ju inte slut än...eller? d.s


8 kommentarer:

Metronyx sa...

Ahhw, Batty-mannen och Robin-pojken. Men gick det bra att steka i paj formen ? : )

Jul i Laloland sa...

Metronyx: Jaja! Inga problem alls. Formen blev lite ful inuti (men så blir ju även stekpannor) och burgarna blev varma...alles gut!

Fridolin sa...

Åh , du ser ut att ha haft en supermysig sommar! Jag blev inte så lite avundsjuk på dina loppisfynd. Både grytan och den blå karotten ger Leilapoäng!

Damen sa...

Jag är stum av beundran inför batman-brodyren! <3
Genialt och rörande med den rätta reterokänslan!

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Ja, sommaren ÄR underbar (för den är väl inte slut än???). Lite mer bad hade jag uppskattat och havet, men kryckor är ett gissel på stranden även om det funkat helt okej.
Visst är det Leilafierat i mitt kök nu!!!

Damen: Batman och Robin sitting in a tree...etc etc. Ja, det är fint och lidelsefullt, sånt gillar jag =)

Ulrika sa...

Härliga bilder!! Tänkte uppdatera min julblogg i kväll!! Lustigt att du nämnde julblogg..

Damen sa...

Ja, mycket så.
Dessutom; minns du lördagsmornarna under åttiotalet då man med spänd förväntan och korslagda knän inväntade programmet?

Korslagda knän i mussepigg-mjukisar, på golvet framför tjock-tv´n. Samma TV som antagligen inte hade någon fjärrkontrol, men som hade en liten pil i ena övre hörnet vars blinkande signalerade; "ett annat program har nu börjat på Den Andra Kanalen."

Ah... Det var tider det.

Jul i Laloland sa...

Ulrika: AHHHH, JUUUULEN!!!
Jag hade tänkt börja den 1:a augusti (för det gjorde jag typ förra året) men jag ångrade mig och tänker hålla ut lite till i alla fall. Men "tänket" har redan startat =)

Damen: Jag minns inte förväntan inför programmet, men jag mins mussemyset, och att GOLVET was the place to be. Tjocktv lever jag fortfarande med så just där förstår jag inte vad du menar ;)