... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Bamarang

Jag har hittat en underbar sida på nätet som säljer de mest roliga, unika och välgjorda designsaker
Sidan heter Bamarang och det enda som krävs är att man blir medlem så kan man sedan botanisera runt bland grejerna.
Sakerna ligger uppe en viss period och finns i begränsat antal - det är lite som tradera men med nya grejer.

Några av de saker som finns att köpa och som jag fastnat för är dessa: 
Supersnygg väska från JFK
Bild från bamarang.se

Gallerilampan, där du bestämmer motivet, från Chen Karlsson,
är årets roligaste inredningsdetalj om ni frågar mig.
Bild från bamarang.se

VILLHA-Klockan från Italienska Progetti är så snygg så jag får dåndimpen.
Bild från bamarang.se




//J

 

1 kommentar:

Fridolin sa...

Jättefina saker men kan inte låta bli att fnissa lite när jag ser lampan eftersom en äldre kollega nyligen berättade om en elev som han hade haft för en herrans massa år sedan som hade plockat ner en lampkupa och gjort nr 2 i den och sedan hängt upp den igen. Den eleven hade nog gillat idén med inredningsbar lampa.