... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Helgen då jag officiellt blev kulturtant!

I helgen när vi var i Stockholm så var jag för första - men inte för sista - gången i Gudrun Sjödéns Lagerbutik i Västberga.
Där inhandlades min första kulturtants-outfit!

Om ni inte varit där så måste ni åka dit och bara titta (om ni nu inte vill handla något) för hela butiken är helt glad och jädrigt "mullig" (vilket är ett uttryck min mor och hennes syskon använt så länge jag kan minnas för när något är lite mysigt och/eller coolt). Gudruns saker kan ju vara lite dyra annars - men här var de ju billigare. Min klänning kostade 300 kr istället för 695kr så det är rätt stor skillnad på en del saker.
Jag är hur nöjd som helst och ska nu invänta helt rätt tillfälle att vara kulturtantig!!!

Klänningshalsen

Jag gillar inte, jag ÄLSKAR att få varorna i en tygkasse när jag shoppar
Vad tycker ni om Gudrun: kräks eller kärlek???

//J

3 kommentarer:

Lena sa...

Vilket fin tyg på klänningen o va smart att lägga varorna i en tygkasse.

Metronyx sa...

Jag har ett kluvet förhållande till Sjödén. Hon har väldigt mycket färg, vilket jag gillar, men ibland kan jag ha problem med skärningar och modeller. Fast jag har ju aldrig haft råd att köpa nåt förstås. Men en period beställde jag hem klädkatalogerna iaf ha,ha : )

Jul i Laloland sa...

Lena: Ja visst är det! MIjövänligt och mycket roligare att gå därifrån.

MEtronyx: Jag förstår din tanke. Vissa saker kan jag inte använda för det är så stort allting och man får passa sig för att se ut som ett tält. Men färgerna...ack dessa färger- förälskad, förlorad och totalt hänförd...

Klädkatalogerna är en bra början...så gjorde jag också ;)