... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Så växer en gullviva...

Jag gillar de här gamla skolplanscherna ni vet som fanns i varje klassrum när man gick i lågstadiet. 
Det var dom och filttavlor där man satte fast diverse filtbokstäver
och siffror som försvann någon gång efter jag började 4:an.
Nu har jag i alla fall hittat ett ställe där man kan köpa dessa gamla skolplanscher:
De är så lika orginalen som det går skulle jag tro. 
Jag har inte sett dem live, men jag måste ha en gullviveplansch
 - gullvivor är mina all time favoriter, helst de röda.
  

Gullviva

Blåsippa

Fjärilar

För fler motiv kan ni kolla in hemsidan:
Miss Juniversum

//J

1 kommentar:

Maggan sa...

Jättefina planscher.