... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Sommardag

Det här är en underbar, ledig dag som går i högsommartecken. Jag har putsat alla fönster, lyssnat på Monica Zetterlund och drömt mig bort till en sommarstuga med syrénberså och hemkokt hallonsaft.
Balkongen är än sålänge rätt misserabel, men den duger att sitta på när man smuttar på bubbelvatten - såklart med ett somrigt sugrör som gör det hela roligare.

Ramlösa Hallon & björnbär

Paprikan...eller om det är chili, växer på rätt bra.

Basilikan har fått flytta ut

Vad gör/har ni gjort en somrig dag som denna?
//J

1 kommentar:

Metronyx sa...

Min basilika kan inte flytta ut för den vägrar att ta sig. Sen jag flyttade till hus (8 år sen) vägrar den att bli bra. : ( I lgh gick både våra chilisar och basilikor mkt bättre. Lustigt, men vad är en bal på slottet. Just idag slingrar jag mig än så länge undan uppsatsläsning. Förstår inte hur ni lärare orkar korrekturläsa så mkt student arbeten, medalj, minst!