... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Lyckan i ett klassrum...

...är lätt när en deltagare kramar en hårt och säger: Jag har saknat dig så mycket!
Det värmer hjärtat och får all stress och jobbiga grejer i yrket att verka futtiga och betydelselösa.
Idag var en mycket bra dag - hur har er dag varit???

//J



2 kommentarer:

maggan sa...

va underbart det måste ha känts. Min dag har varit bra, men jag fick klara mig utan kram.

Fridolin sa...

Fint! Det är de små sakerna som gör det. Jag blev varm i hjärtat när en elev som har svårt att få tummen ur skrev och artigt bad om ursäkt på engelska när texten kom in 30 min försent. :)