... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Prylhylla

Jag köpte en sådan här liten prylhylla Panduros julrea förra året med tanken redan då att den skulle komma upp i ett kommande barnrum.
Nu har vi barnet...men inget rum åt henne än =)
Men det betyder inte att en inte kan fixa hyllan mellan matningar och lek.

Från Panduro
 Jag köpte fyra olika hobbylack i matchande färger och med en matt finish- även dessa från Panduro. Jag älskar färg och vill att Lalos rum ska spraka och vara roligt att vara i.


Sen målade jag en "basfärg" runt om och i alla "kanter" och sedan blev det blandat med färger i "boxarna".
Jag målade alt två gånger för att täcka trät bra och så här blev det när den var klar:

Som sagt...vi har ingen vägg att hänga den på än.
Äntligen har mina småfigurer från när jag själv var liten fått ett syfte. Nu behöver jag nog bara köpa en hylla till för att alla ska få plats.
//Jessica

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin den blev.

Annie sa...

Vilka härliga färger! Bra jobbat!

Metronyx sa...

Hej. Ja den blev ju super hyllan, tror säkert att du kan behöva en till, jag anar att det bor en liten samlare i dig : )
Om du inte såg att jag hade svarat så säger jag tack för länken, jag tyckte verkligen om ringen. Min man muttrade lite över priset när jag föreslog att jag kunde få den i födelsedagspresent dock.

Maggan sa...

Hyllan blev jättefin.