... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Något jag skulle vilja

Jag älskar att pyssla. Däremot gör jag det inte lika ofta längre, vilket är jättetrist.
Jag tycker även att jag är rätt bra på att pyssla, inte sådär bra som alla på Pinterest är direkt, men jag är hyfsad med de medel och den plats jag ändå har.
En sak är jag dock usel på och skulle så gärna vilja kunna; SY!

Nu när jag fått barn så vill jag så gärna kunna sy kläder till henne (och till alla andra barn jag känner) och mig själv. Ni vet sådana där härliga fluffbrallor och haremsbyxor som jag älskar att gå runt i. Eller små tunikor och mössor och dregglisar, och ...ja, ni fattar.

Blir nog att önska sig en i julklapp i år trots allt!
Tänk att kunna sy det här...i mitt fall blir det ju att testa sig fram låååångsamt då det mesta jag syr brukar sluta som kuddfodral vare sig det var tänkt så eller ej...





Jag ÄÄÄÄLSKAR de här brallorna...vill ha!...vill sy menar jag ;)
 Bilderna här ovan är alla från Pinterest

Från overlock.se

1 kommentar:

Lena sa...

Vilka fina kläder.