... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

The one and only...

....Jordgubbe...som visade sig vara ett extremt stort smultron, för inte fanns det någon jordgubbssmak där inte. Men ingen i familjen Trams blev ledsen utan de delade glatt den lille röe!

För övrigt så tar det sig...sakta men säkert:

...idag blir det (förhoppningsvis) en sista målning. Sen är det klart! WAHOO

8 kommentarer:

Mamma sa...

Ja det var ingen stor jordgubbe, i söndags var jag nere på lotten o plockade 2 liter. Åt lite resten gjorde jag jordgubbsmojs. Hallen kommer bli jättefin när den är klar.

Jul i Laloland sa...

mor: Ja, det är ju lite skillnad på 2 liter och våran EN...
Hallen blir klar idag, men den ska få torka till sig ordentligt innan vi sätter upp nått på väggar etc.

Ulrika sa...

Spännande och se hur det blir när det är klart! Hoppas den lille röe bär smakade fortfraffligd!

Jul i Laloland sa...

Ulrika: soon soon soon, kommer bilder....bara lite papper som ska bort och kanske borde allt få torka till en extra dag trots allt.
Den lille röe var dejlig och smultronsöt. NU finns det dock inget mer på plantorna att skörda....kanske nästa år om de lyckas övervintra på ballen(alltså balkongen, inte skinkan, som jag förstått att det betyder på skånska...)

Fridolin sa...

Ja,skörden balkongbär brukar bli minst sagt sparsam, särskilt som jag fick hjälp av skatorna att skörda förra året. Men det förhöjer sommarkänslan att ha jordgubbar på balkongen helt klart.

Ska bli roligt att se hallen. Ser att er hall nog hade samma gula tapet som vi har i vardagsrummet som jag funderat på att måla över typ tusen gånger. Nu fick jag lust igen!

Damen sa...

Åh, härligt med ett nytt lager färg!

Själv snickrar jag ihop ikeamöbler, och varvar det med en riktig monstertvätt.
(när man kunde skvalpa omkring i vattnet...)

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Nä, men visst, men man glädjs extra mycket åt det där enda bäret =)

Dom där tapeterna...det skriker 90-tal så mycket så det borde vara olagligt att vara innehavare av dom. Men då har du inte sett dom vi har i sovrummet...åh herre min je säger jag bara...

Damen: Oh, Ikea! Där hunserade jag runt förra veckan men såg fan inte skymten av den där rean de gör reklam för!

Damen sa...

Fröken laloland; jag såg några rea-spår; badlakan och handdukar (givetvis fyndade jag några) Samt en bokhylla..
Bokhyllan påminner om klassikern Billy, men som finns i utförandet vitt eller orange och ser ut som att en mycket rastlös 17åring på estetiska programmet gått loss på dem.