... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

TIPS TIPS TIPS

Bluebox har rea just nu
Skynda - fynda!!!


Pressa här så kommer du direkt till REA:n.

Detta köpte jag mig:
Nålar
En måttbandsgris (som inte är lika suddig i verkligheten)

Ett uppläggningsfat eller tallrik som jag önskar mig hur länge som helst. Jag vill ha en i alla färger dom har!

Så skynda dit - skitbra att börja julklappshandla....ja, ni vet att det är dags nu!!!

För övrigt gick förra veckan i garnets tecken. Bredvid jobbet (fortfarande lika galet att jag äntligen har ett jobb)finns en garnoch syaffär som en trevlig kvinna har och där hittade jag detta underbara "molly"-garn. Såklart ska det bli mormorsrutor av hela baletten. Förhoppningsvis en filt till mig själv och vår nya, turkosa soffa vi ska köpa innan jul

För övrigt: Stressad som ett litet as. Det är mycket nu, men jag hoppas kunna andas om ett par veckor igen =)

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Fina lyktor! Och urthjusiga mormorsrutor. Det kommer bli supersnyggt till turkos soffa.Förstår att det är stressig tpå nya jobbet. Upplever typ samma sak just nu.

Lalolandet sa...

Fridolin: Tack. Blev glad att dom kostade 19 spänn!!! Har inte smält den goda nyheten ännu =)

Jobbstress ja...4 olika kurser varav vara ansvarig för SFI är inte det lättaste. Bara att få alla lärare i samma rum och samordna ett möte är svårt nog när alla har tusen viktiga saker att göra. Men det brukar ge sig säger dom som vet =/