... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

# 16


Day 16 – Favourite female character.

Även här kommer en lista då jag inte kan välja EN - det finns ju så många!

Valerie Solanas - Drömfakulteten.
Inte pga hennes personlighet direkt, men sättet hon är porträtterad gör mig knäsvag.
Pippi Långstrump - Pippi Långstrump
Sally - Kvinnor och äppelträd
Luna Lovegood - Harry Potter
Sedan en massa kvinno-jag från diverse dikter.
T.ex. från "Dagen svalnar" "Några ord till min kära dotter, om jag hade någon" m.fl.


"A Wrackspurt - they're invisible, they float in through your ears and make your brain go fuzzy. I thought I felt one zooming around in here."


//Luna


2 kommentarer:

Metronyx sa...

Underbara Luna : D
Det namnet hade jag så mkt kunnat tänkt mig om jag nånsin fått en tredje dotter !

Jul i Laloland sa...

Metronyx: I HEAR YOU! Jag också, eller en katt!