... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

En söndag i mars...


Min kära, fina, underbara mamma har varit här sedan i fredags. Som vanligt går helgen alldeles för fort. Efter att ha vinkat av henne i morse var det jobb och planering som gällde. Alla som hävdar att lärare har det så bra med två månaders semester borde få uppleva hur en arbetsvecka ser ut under terminen...sen skulle man kanske kunna få ha sin semme ifred utan bittra kommentarer.
Men det var en parentes. Det jag SKULLE blogga om var ju dels frånvaron här (men det ligger i att jobbet tar mycket tid just nu) och om alla roliga saker jag fått.

Min mamma känner mig sjukt bra märker jag när hon i fredag kom med de här presenterna:

Leila till mig ... och
Jamie till Sambokkan.

Och för att råda bot på detta populärkulturistiska kök fick jag även:
En gammal hederlig Kajsa V. Ingen som klagar här inte.
En annan höjdare var trippen till "hjärta till hjärta" igår och detta fantastiska kitsch.
Har ingen aning om vad de heter men "ros-spå-kula" kan väl funka??

Efter mamma åkt hade hon lämpligt "glömt" kvar dessa till mig på vardagsrumsbordet

Hon glömde även sin dator...mindre lämpligt, men hon vet ju i alla fall var den är...
Tack snälla mamma för allt - du är bäst!

Nu har jag gjort matlådor, jobbat klart och så kom solen...kan nästan inte bli bättre =)

Vad gör ni en söndag?

//J

Ps. Jag har inte kommit ur slappbrallorna - f_n va gött! Ds.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Tur att jag har en snäll syster som troligtvis kommer hämta min dator hos er. Tur att man har en annan dator hemma så man kan hålla koll på Lalolandet

Metronyx sa...

Ah kokböcker är alltid rätt. Mitt ex. av Leila har jag nästan redan nött ut. Särskilt sidan med focaccia, jag rekommenderar parmesan : D

Fridolin sa...

Schyssta pressar! Ser nu att spåkulan är lite annorlunda mot den jag har, men idén är densamma. Kokböcker är ju något av en favorit.

(Tycker för övrigt att det borde vara obligatoriskt för alla som uttalar sig om skolan, och om vad lärarna borde göra, att ta en praktikvecka med allt vad läraryrket innebär innan de öppnar mun...

Jul i Laloland sa...

Mamma: Ja, hon var här igår och hämtade den!

Metro: MHMMMM! I agree. lustigt- jag sa till sambokkan: #Du lite focaccia skulle inte sitta fel när jag kollade i den. Är dock inget fan av ost (det smakar ju faktiskt kräk...)men lite rödlök och tomater och rosmarin höftar jag gärna på.

Frido: yes indeed, very nice presents.
Men eller hur! Om folk bara visste vilket jobb det är - ett roligt sådant, men också ett väldigt slitigt och ett man lätt får med sig hem för planering etc. MÅSTE göras. Men jag gillart ändå, även om motigheten i perioder får mig att fundera =)