... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Skånebröd

Jag har hittat ett nytt favoritbröd: kavring. Inte det att jag inte ätit kavring förut, jag har bara aldrig bakat det. Men nu har det hänt 3 ggr och det går helt enkelt inte att misslyckas.
Det är visserligen lite tidskrävande. Men om man ändå bara är hemma en dag/förmiddag/kväll så är det lungan. Det tar nämligen ganska exakt 3 tim och 20 min.
20 min till att fixa och knåda degen, 2 tim jäsning och 1 timme gräddning. Men det är SÅ värt besväret. Eller...det är inte ens nått besvär. Bara ren och skär njutning!



Jag har även knåpat ihop ett x-antal vimplar i papper. Dom är så fina och jag har spritt dem på expeditionen och i lärarrummet på jobbet. Jättefint och vårigt !
Mönstret hittade jag på Allsort (totalt favvo att man får ta del av och printa ut hennes grejer!!!)
Nu ska jag göra några till och försöka mota den här förkylningen som vill tränga fram på flykt.
Happy sunday friends!

//J

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Va!? Jag vill ha dig på jobbet! helt klart. SUPERFIN girlang! Det enda som liknar vimplar på jobbet är högarna med papper som jag måste läsa och rätta...

Anonym sa...

Brödet såg helt sjukt gott ut. jag blev riktigt sugen. Snygga vimplar.

Maggis sa...

Vad jag blev sugen på brödet. Vimplarna är jättesnygga