... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

# 17

Day 17 – Favourite quote from your favourite book.

Jag förstår inte hur jag fram tills nu kunnat "glömma" Feberboken av Stina Aronson. Det är en bok som jag föll djupt ner i vid första raden. Så djupt att den fick bli föremålet för en B-uppsats i litteraturvetenskap.

Citatet är i min väl lästa och nerklottrade (ja, jag är en sådan som ringar in, ritar stjärnor och stryker under i böcker) bok väl omgivet av ringar i diverse färger, ty varje gång jag läst den har en ny ring uppkommit!

" Barockt! Jag är löjligt förälskad.
Min dag börjar inte med en morgon utan med Hugo."

Det här är dels en sådan bra beskrivning av förälskelse och även en sådan bra beskrivning av lidelse och besatthet. Jag älskar citatet och det går att tillämpa och ändra om på många sätt. T.ex:

"Barockt. Jag är löjligt förälskad. Min dag börjar inte med en morgon utan med facebook/kaffe/DN/kanelbagles, etc."

//J

(om ni undrar varför texten är så skrikigt stor kan jag meddela er att jag undrar detsamma, men hur mycket jag än raderar och gör om så blir resultatet detsamma... så håll till godo =)

2 kommentarer:

Metronyx sa...

Ett mkt bra citat på min ära. Bara frasen "löjligt förälskad" är ju fantastisk.

Jul i Laloland sa...

Ja, visst är den. Den rymmer så mycket och så många olika tolkningar.