... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

En dag i sänder...


...så går ett liv och trots att man får ta det timme för timme vissa dagar så går det.
Idag har varit en bra dag trots allt.
Jag hämtade ett paket på vägen hem och när jag kom hem låg "101 ideér" i brevlådan. Då blev jag glad.
Jag har äntligen köpt den underbart fina och rätt onödiga florsocker/kakao/mjöl/kanel-ströaren. Ner i paketet rasade också rosa, glittriga pyssel/dekorkulor. Jättefina. Även lite julsaker låg i paketet. Ett tips är ju att köpa nu, en sak för 99 kr gav jag 25 kr för, 39 blev 19 o.s.v. Kolla runt lite på nätet. Jag köpte mina grejer på Syster Lycklig.

Efter fika och present till sambon så traskade vi för att kolla tapeter. Hittade en skitfin till fondväggen, men den var verkligen lika dyr som den var fin, så det blir nog inget med det tyvärr- men snygg var den:Färgerna är klarare i verkligheten, och typiskt nog så ... smakar det så kostar det!

Efter en låååång bladvändning och rundvandring tog vi oss till Gerges Matmarknad och detta:
Bulgur och rostat durumvete...tydligen ska det vara gott.


Och så Dolma och fyllda äggplantor. Så på fredag blir det middagsbuffé
//J

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Sockerströaren är ju fab! Liksom tapeten men det är ju fan att snyggt papper ska kosta så hutlöst mycket?

Bulgur med vermicelli är gott vill jag minnas. Hade en kollega som gjorde det till middag när jag jobbade på ett kortidshem för några år sedan.

Jul i Laloland sa...

Frido: Ja, visst är den!!!
Tapeterna kostade 995 kr st. Och då var den på 10 meter, vilket känns väldigt mycket och det ÄR väldigt mycket. VI behöver 5 våder till en fondvägg, men vi skulle räkna med att få ut HÖGST 3 våder på en rulle pga mönsterpassning... då blir det verkligen inte värt det, tyvärr. Jag må gilla den, men jag lägger inte närmare 3000 kr på 5 våder tapet- då kan vi ju åka utomlands istället!

Metronyx sa...

Ströaren är helt Fab! Det är lite symboliskt att tänka på de små sockerkornen och sen reflektera över det här med att ta en timme i sänder. Små,små bitar sakta,sakta blir ändå ett bra resultat. Det lilla är ibland bättre än inget alls. Hoppas det känns bättre just nu iaf!