... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Våren som kom av sig !

Ja, okej, jag erkänner! Jag tog kanske i i överkant när jag SOMMARINREDDE balkongen förra veckan. Och JA, kanske jag var lite väl ambitiös när jag även planterade UT allt i den trygga (falska) tron om att värmen och sommaren var här.
Men ack nee.
Hagel, snö, regn och minusgrader har gjort att jag plockat fram vantar, mössa och vinterjacka igen. Och så har såklart alla växter och blommor fått flytta in i vardagsrummet. Eller inte alla, inte potatisen...men jag hoppas den överlever. Basilikan har dessvärre redan gått till sällare jaktmarker...

Så jag chillar lite med sommartankarna ett tag nu och dricker lite must (passande i vädret) och läser lite text och umgås lite med min fina sambo och sen sätter jag min tillförlit till torsdagen som tydligen skulle bli varm igen!!!

So long vänner!

5 kommentarer:

Bettan sa...

Jag håller med dig. Jag planterade blommor på balkongen men nu står dom inne i balkonglådorna o tar plats.
Man får väl göra som dom lärde säger svettas in våren/sommaren o frysa in vintern.

Jul i Laloland sa...

Bettan: Just nu fryser jag in sommaren, men det ger sig till slut. Det gör det ju alltid tack och lov =)

Metronyx sa...

Det är så lätt att bli sommarlurad när det gäller växter. I dalarna får man tyvärr räkna med nattfrost till en vecka in i juni : (
Skam den som ger sig, vi hoppar väl på hästen igen va ?

Jensan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jul i Laloland sa...

Metro: Ja vi gör ju det. Går på det varke år =)