... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Ibland...

....så är man inte stressad en lång period och sedan slår det till en eftermiddag vid köksbordet och ger både panikångest och total hjärnkaos.
Då tackar man sin lyckliga stjärna att man har en Jens som hjälper en och benar tillbaka en till verkligheten och prioriteringar.
Tack mitt hjärta!

//J

5 kommentarer:

Mamma sa...

Ja det är tur att du har Jens o jag har fått den bästa svärsonen man kan få.
Kram.

Fridolin sa...

Ja vad skulle man göra utan kärestorna som hjälper en ner på jorden ibland. Gjorde ett klavertramp på jobbet igår och behövde lugnas jag med. Tur att de finns! (kärestorna alltså inte klavertramp)

Anonym sa...

Håller så med dig om hur skönt det är med en klippa i stormen : D
Sen hoppas jag att det värsta har klingat bort för dig. Livet är inte rättvist men det är hårt. Så man måste hitta guldkorn och glädje själv, så tur att du har Jens som din "superhjälte"!

Metronyx sa...

Jag är inte anonym bara klantig ha ha. Tryckte på fel knapp så inlägget ovan är mitt.

Jul i Laloland sa...

Mamma: Ja, det har du faktiskt =)

Fridolin: Eller hur! De är allt bra bra att ha. Men gud...berätta om klaveret...jag är sjukt nyfiken på sånt!

Anonyma MEtronyx: Ja, Jens är en superhjälte mitt i vardagen. Och det är ju där man behöver dem som mest.
Det klingar av...sen klingar det upp igen. Men det går. Tack!