... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Växthus

När jag flyttat till ett hus ska jag ha ett sådant här växthus. Det ser nästan nedgrävt ut, som ett hobbitbo att odla i. Jag tycker det är fantastiskt.
Jag ska även ha en massa plats att odla utomhus på
och så ska jag ha sagoträd där det finns sockerdricka, dumleklubbor och böcker till alla barn som hälsar på (oavsett om barnen är 0 år eller 100 år)
Nä, det var väl bara det jag skulle klargöra.
baj baj

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Låter fantastiskt. Även om jag ska erkänna att jag tycker att stora växthus är lite läskiga ända sedan jag såg "Handen som gungar vaggan"...Men vem kan motstå ett hobbitbo med dumlekolor? :)

Maggan sa...

Vilket fin växthus. Fint kort på må unnarna.

Metronyx sa...

Sockerdricks trädet låter som en underbar idé. Jag har i flera år tänkt att i alla fall göra ett present träd ute i min trädgård. Men oftast har vi för mkt snö runt jul eller för mycket kryp på sommaren så att en fegis som jag ska våga närma mig träden ha,ha. Men dina planer låter fina-fina.

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Oj, fear of the växthus. Men som sagt, dumlekolor överväger ;)

Mamma: Ja, det är i Gamla Linköping "mot skogen" liksom. Och du...måunnarna är ett ord! Annars blir det typ; "må unnarna ha det gott"... så, nu har språkpolisen sagt sitt.

Metro: ÅH, jag snor idén om paketträd. Det MÅSTE jag ha på vintern - nice!