... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Sommar och sol och vi har kort tight kjol???


Hej och hå i sommarvädret. Det är härligt, men jag har inte njutit av det alls idag. Jag har varit så absurt trött idag och haft så ont i magen och inte blev tröttheten bättre efter ett besök hos sjukgymnasten som mörade upp mig som en hängd biff.
Yr, varm(läs överhettad) och trött stapplade jag hem och SOV. Jag SOV trots det fina vädret och längtan efter att vara ute.
Men jag har lärt mig den hårda vägen att lyssna på kroppen. Säger den sömn på detta extrema sätt, så är det sömn den behöver. Men nu ska jag nog ut på balkongen och röra runt lite bland växter och potatisgrodd.

ps. rubriken hade då precis ingenting med det här inlägget att göra. ds.

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Värme kan vara farligt. Min yngsta fick värmeslag runt påsk och kräktes och blev vimsig och fick lite frossa. Hoppa studsmatta hel dag i solen kan tydligen göra sånt. Så akta dig för studsmattorna.

Bettan sa...

Jag har också lärt mig att man ska lyssna på kroppen. Fin blomma på bilden.

Jul i Laloland sa...

Metro: Ja, faktiskt. Jag har också fått det en gång - riktigt obehagligt! Salt & bananer ska vara bra!

BEttan: tack, det är den ena på balkongen, jag gillar de där minipetunierna (om det nu är en sådan blomma, men jag tror det)
Och JA, kroppen är vårt hemliga vapen liksom, så vill vi att den ska stå pall ett liv är det bäst att lyssna in den titt som tätt.