... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Marmelad, bröd, saft och hemmagjort

Den senaste veckan har det i hemmet, kokats, saftats och bakats så mycket så vi nog snart utvecklat varsin mjölkallergi.
Rödvinbärsmarmelad med vanilj och rom har det kokats,

Baguetter på vetesurdeg har bakats och ätits flitigt,

pasta har tillverkats och förtärts,

kokats jordgubbssaft,


Det har skördats persilja från balkong
Von Lingens hus har besökts och inspirerat oss
Vi har traskat i gamla linköping, stannat i skogen och haft skrivövningar
...och vi har skrattat åt att blockflöjt kan upplevas som bländande.
Men va vet jag liksom... kanske den är ???

Nu ska det packas, bakas bröd och städas, för sedan är det SEMEEESTEEEER på riktigt ;)
på återseende vänner /J

3 kommentarer:

Metronyx sa...

Ahw, du ger mig dåligt samvete; P Ser bara att allt är moget i trädgården och tänker att jag borde...väl göra nåt av det.Men det är inspirerande att se hur du skapar i köket. Bländade blockflöjt, set är nästan som drömskt dragspel eller?

svartanova sa...

Wow, vilket skapande!
Jag vill tacka så mycket för dina gratulationer. Hoppas du har en riktigt skön sommar!

Fridolin sa...

Gud så gott allt ser ut! Själv harjag lagt matlagningen på hyllan över semestern känns det som. Men det här inspirerar! Egen pasta! Eller så kanske jag ska börja spela blockföjt? ;)