... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Symaskin skin skin, sy ma ma ma mamma skin ...

Innan jag gick från kontoret lånade jag med mig en av de många symaskinerna hem. Och döm om min förvåning när allt är så himla lustfyllt, blir så fint och lämnar en med en förnöjd, tillfredsställd känsla i magen istället för en frustrerad.
Jag har nu sytt klart en sak till det nya lilla underverket Isabelle. Idén till det här molnet har jag haft i över ett år, men det är först nu, med en fungerande maskin som jag kan slå slag i saken.

Så här är den. Jag hoppas hon kommer tycka om att ligga och titta på den.

Jag har även sytt min första vimpel-lina. Fler sådana ska det bli, busenkelt. Jag bara hatar allt förarbete som strykning av tyger ...

Den blir också en present, men förmodligen till underbara Lithea som fyller 8 om prick en vecka!

Nu drar vi till Stockholm på en snabbvisit. Semestern är här!!!!

//J

3 kommentarer:

Bettan sa...

Jag tror att Isabelle o Lithea blir glada över de fina presenterna som du gjort till dom.

Fridolin sa...

Vad fina grejor! Önskar att jag fick lite fart på symaskinen själv. :)

Metronyx sa...

Molnet är en superbra idé, jag gillar't