... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Rosor

Jag gillar inte stora rosbuskar. Framförallt gillar jag inte rosor som luktar tantparfym, det ger mig klökningar. Men däremot gillar jag minirosor. Dom är lagom stora och fina och så luktar det gott ros och inte tant-ros. Köpte två laxrosa och planterade i den lila, scabbade grejen som ju faktiskt är klädd med plast. Och voilá :
Men jag tror att jag börjar dra åt tanthållet. Jag kommer nämligen på mig själv med att snegla på pelargoner som alltid varit min "hat-blomma". De är fula, luktar så fruktansvärt äckligt och är allmänt tantiga. Och ja, ändå har jag börjat få för mig att två sådana i köket kanske är fint - Please just shoot me!!!!

4 kommentarer:

Fridolin sa...

Ha ha, bejaka tanten inom dig! Jag gillar rosor och pelargoner. Mamma och pappa har en honungsros p åen rosenbåge i trädgården den luktar honung och smultron!

Pelargoner är tacksamma, gillar sol, gnäller inte om jag missar att vattna dem lite och växer så det knakar och blommar långt in i september. Tycker de blir lite dammiga och trista inomhus men det beror nog mest på hur jag vårdar dem...

Metronyx sa...

Håller med Fridolin bejaka tanten bara. Så länge det inte innebär att duscha en gång i veckan och hälla på dig en liter parfym istället, brrrr! Men blommässigt "jointhedarkside".

Jul i Laloland sa...

Hm...ja, alltså inte riktigt än. Grejen är nog att jag tycker pelargoner är fina i den utopiska tanken jag har av dom. Men på riktigt...nja, inte än. Men vem vet, det kanske kommer. Jag är ju ganska bra på att sköta mina blommor, jag duschar oftare (...i alla fall ibland... ;D) Nä, jag kämpar emot lite till. Men vi ses i tantlandet sen ;)

Bettan sa...

Jag ä nog en tant för jag älskar både rosor o pelagoner. Men jag fullkomligt hatar rosparfym.