... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Mångpysslare

...skulle vara det ultimata yrket! Men om det nu inte finns så är jag nöjd med framgångsrik författare.

Hoppas alla haft en bra midsommar, jag har haft en av de bästa någonsin tror jag. Asbra väder, trevligt sällskap, god mat, lekar osv. Stugan var en perfekt idyll och det var underbart, jag blev kär i stugan och bjöd i princip in mig själv fler gånger.

Pysslenerven har kommit igång igen. Framförallt är det väskor det handlar om, men förra veckan blingades en gammal klocka upp. Här är resultatet.
P.s. min mor ska få klockan, under förutsättning att hon målar sitt kök turkost. Men ingen press...D.s.

FÖRE

EFTER
Klockan gjordes enkelt om med ett nytt litet hårdare papper, små "diamanter" och blommor som nya siffror och voilá; a new star is born!
Bara att hugga in på era gamla klockor. Tyvärr hittade jag inget tyg som passade kanten så den svarta plasten får vara kvar tills vidare.

TJOLAHOPP

5 kommentarer:

Fridolin sa...

Låter som du haft en toppen midsommar!

Mångpysslare vore inte så dumt att vara, inte författare heller. Det ville jag bli när jag var liten, alternativt konstnär. Men det kanske var därför jag blev lärare? Man får hålla på med språk (och ibland författa lite) och det är bra om man kan vara lite konstnärligt/kreativ tror jag. Fast ibland drömmer jag om att driva ett litet sött café, ett bokcafé kanske eller blommor och bakverk...

Fin och färgrann klocka förresten!

mamm sa...

Klockan blev jättefin. ska fundera om jag ska måla om till turkos.

Metronyx sa...

Åh vilken bra idé : )

Lalolandet sa...

Fridolin: Ja, midsommar var toppen!
Jag vill ju vara författare med ett eget musik och poesicafé. Du skulle garanterat få en egen kaffekopp med ditt namn på!

Mamm:Ja, fundera riktigt hårt nu...du vet ju att du vill ha den =)

Metronyx: Visst är det, jag har totalsnott den från ROSAHEMMET (du hittar hennes blogg i listan här till vänster), hon har gjort flera stycken olika, underbart enkelt och roligt och asbra presenter. Då kan man köpa billiga klockor på secodhand t.ex.

Damen sa...

Man blir helt glad av att kolla på din klocka.
:D