... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Sakta men säkert....

....kommer balkongen att hamna i sitt rätta jag.
Jag har känt mig mucho händig med slipen och målarfärgen idag vill jag lova. Nu måste den bara torka ordentligt och sen ska den då en ny sits av en jättefin och färgig vaxduk och sen är det dags att sitta hur mycket som helst =).
Det är morfar som byggt den och han skulle älskat mitt färgval. Nu kan han komma och hälsa på och i anden sitta i solen och njuta av sommaren.

Först såg den ut såhär:

Och nu ser den ut såhär:

Det närmar sig !!!

/J

5 kommentarer:

Damen sa...

!
Detta var/är vansinnigt snyggt, både du och din morfar är ju uppenbara naturbegåvningar.
PS.det är coolt att slipa och måla grejjer.

Damen sa...

PS.2
Uppe på en av mina väggar är en liten hylla monterad.
Den är vit och kunde kanske må bra av att bli omslipad och ommålad.
Min mormor snickrade ihop den som barn, och jag är säker på att hon då och då spökar sig hit för att nöjt nicka åt det goda arbete hon utförde.
Det är lite trevligt att tänka på. :)

Jul i Laloland sa...

Damen: Tackar tackar!
Jag har nog pysselgenen från morfar. Det är för övrigt mycket trevligt att tänka på att släkten hälsar på hemma hos en. Kanske var det morfar som jag hörde snarka i lördags när jag var ensam hemma???

Damen sa...

Fröken lalo; det var det bergis! :D

Det händer att jag då och då överrumplas av små dunstar av min mormors parfym när jag minst anar det.
(För det mesta om jag sitter och degar i soffan och kollar på film, eller när vi äter middag... Inget audiellt att rapportera än så länge. :)

Lalolandet sa...

Damen: Åh, hemma hos min mamma har jag en natt sett en lång, smal man i slokhatt i vardagsrummet och man kan ibland känna rökdoft så starkt att man tror att någon röker i samma rum, eller doften av Old Spice(Som var mammas farfars parfym). Det är alltid lika läskigt men nyfiken blir man.