... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Nu blomstrar det i balkongens famn ...


okej, nu äntligen kommer bilderna på den underbara balkongen vi har. Dessvärre är solljuset inget jag kan styra över, så det blir ju lite "sådär" när skuggorna skymmer saker och ting. Hur som så har vi nu kunnat njuta av den i veckan i alla fall, vilket har varit underbart och roligt då min sambos syster och hennes karl har varit här några dagar.
Det hela började faktiskt med att jag skulle vara god värdinna och baka något somrigt som jag aldrig bakat tidigare och då blev det "Key Lime Pie" (självklart Leilas recept). Nu stod det inte i receptet hur pajen skulle se ut och när jag kollat på Leila (och andra som gjort sina versioner av pajen) så har dom alltid varit helt släta, gula och har liksom sett nästintill sådär "gelatinaktiga" ut. Det kan jag säga att min INTE gjorde. Den såg lite halvgrynig ut, och fick liksom någon fläck med "gräddningsfärg"... men enligt utsago av gästerna och min kaka till sambo så var den god i alla fall.

Pajen intogs på balkongen ihop med vispad grädde och hederligt, gott kaffe.
Såhär såg "ballen" ut innan allt det färgiga hände:
Sen fullkomligt exploderade det och numer ser det ut som följer


Här ser ni den nya soffan som jag målat och sen så klädde jag dynan med vaxduk som passade YPPERLIGT bra och är jäkligt hot om jag får säga det själv. Jag är mäkta stolt över soffan, för den blev så snygg när jag kitshade upp den och den passar så bra ute på balkongen nu och ger den liv och färg.
Det blomstrar rejält ute på balkongen nu och färska kryddor, tomater, paprika och ärtor tar upp vartenda hörn. Vi har ett litet växthus som faktiskt ska bort snart, men först vill jag ha lite mer stabilt väder och lite mer värme, så tills vi passerat midsommar får det stå kvar. Sen är tanken att bygga en hylla där allting ska stå.


Här är den "fula ankungen" d.v.s. avokadoplantan som som börjat tagit sig. Den ser lite freaky ut

Ja, det var dagens.
Ha det gössit alla
J
Gillar du att läsa?
Då kan du läsa min nyaste recension här: Läs en bok ...

6 kommentarer:

Damen sa...

Alltså vilken UNDERBAR balkong!
vilken färgprakt, denna lekfullhet, AH! ljuvligt.

Jul i Laloland sa...

Damen: Tack!
Jag måste medge att jag är sjukt partisk, men jag ÄÄÄÄLSKAR DEN!""" =)

Mamma sa...

Soffan blev jättesnygg.
Det blev en färgklick på balkongen. Jättefint med kuddarna.

Fridolin sa...

I LOVE! Soffan blev verkligen jätteläcker. den var fin redan innan men med den blommiga sistsen blev den riktigt sommarfräsch.Urläckert! :)

Mamma sa...

Jag tycker pajen ser jättegod ut.

Fridolin sa...

Appropå pajen- undrar om du inte sett Key lime Pie med gelatin i? Det finns sådana varianter också och de borde ju bli glansigare tänker jag.