... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Efter 06.20 imorgon...

...får jag inte dricka något. Klockan 08.20 är det nämligen dags för "THE operation".
Jag kan säga att jag är rätt nervös nu. När jag blir nervös blir jag darrig i kroppen. Det gör det hela svårt att balansera i badkaret med ett pajjat knä som inte kan stödjas på samtidigt som det ska tvålas och tvättas med sån där jävla decutantvättsvampar och hårtvätt.
Just nu luktar jag alltså desificerat. Och jag antar att om det är någon gång jag helt ärligt kan säga att jag är REN så är det nog fan nu.
När klockan slagit 22.30 är det dags för nästa tvätt...och sedan ytterligare en imorgon.
Nu vill jag bara att det ska bli "24 timmar senare" så allt är över och jag kan ligga still på soffan med kudde under knät och sova.

NU: bädda rent i sängen så inga bacillusker kommer nära.

/J

3 kommentarer:

Fridolin sa...

Åh, stackare. Det värsta som finns är ju att vänta på saker som gör en nervös. Jag har tack och lov aldrig behövt operera något men kan lätt föreställa mig hur jag skulle känan mig då. Hoppas du får sova bra i alla fall och att operationen går bra!

Metronyx sa...

Lycka till vännen. Hoppas du åtminstone får nåt trevligt pillar av fru/herr doktorn som gör den värsta tiden uthärdbar. Kram.

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Tack! Allt gick bra, lite mer jobb än väntat. Men jag både sov då och sover nu. tabletternas underbara värld ;)

MEtro: Tack! Pillrena är härliga, men jagh bara sover så det är väl sådär, man tänker att man skulle kunna kolla på en massa film man inte hinner se annars...men nä, det är ingen chans att jag jag håller mig vaken längre än två-tre timmar i stöten.
Tack för kramen.