... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Veckoavslut

En intensiv, rolig och förvirrad förstavecka på nya jobbet tog sin ände igår runt 16.00. Blev upphämtad på jobbet av sambon för vi skulle gå och titta på ett skåp till hallen som jag sett dagen innan i en liten inredningsaffär.
Skåpet var jadegrönt och ett (som han i affären sa: ) "kinaskåp". Hur som skitsnyggt och jag blir lycklig när jag hittar möbler som inte är vita, svarta eller i nån jävla träfärg. Jag vill ha färg. PUNKT! Och det här skåpet stod jag då och dreglade över i torsdags när kvinnan i butiken säger att det kostar: "Femsjuttifem"
Jag kontrar: FEM SJU FEM ?
Kvinnan: Ja, precis, fem sju fem.

575kr tänker jag och tar några kort med mobilen för att visa Jens när jag kommer hem, billigt och snyggt och vi får gå hit imorgon och fråga om vi kan "Boka det" tills lön och csn kommer.



Så gick vi då tillbaka igår och kollade och då fanns det även ett rött. Jens gillade det också och vi pratade lite. Sen vänder jag på prislappen och då nästan trillar jag omkull för då står det INTE 575 som kvinnan sa utan: 5075 kr. Vilket är en jävla skillnad. Så ja, skåpet är lika snyggt och underbart, men det ligger lite väl "way out of budget" om man säger som så. Men en fin tanke.

SÅ det blev alltså inget kinaskåp till hallen, men på väg hem hämtade jag ut nått på posten som jag fått en avi på och döm om min förvåning när det visade sig att jag vunnit en jättefin receptbok från "Allt om man". Jag kom ju inte ihåg att jag varit med där, men det var en perfekt och fin avrundning på veckan innan jag gick på helg.


Nu är det lördag förmiddag, borde äta frukost snart tror jag. Vad jag ska göra sen?
Jobba förstås ;)

Peace out!
/J

7 kommentarer:

Mamma sa...

Skåpet var jättesnyggt.Det är ju en jätte skillnad mellan 575:- o 5075:-.
Grattis till boken.

Fridolin sa...

Försökte kommetnera här igår men det gick inte då jag försöker igen.

En nolla gör ju en jävla skillnad i det här sammmanhanget men skåpet var verkligen superfint.

Kul med oväntad vinst och kokböcker är ju nästan alltid kul. Den där ser läcker ut. :)

Sarah Of Sweden sa...

Skåpet är jätte fint! Jag förstår inte varför vackra saker ska kosta mycket!!

Det är alltid roligt med tävlingar. Speciellt om man vinner och har glömt bort att man varit med i tävlingen!

Jag ska ha en utlottning på min sida snart! Glöm inte bort att besöka mig då! :)

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Hm..det är skumt det där med kommenterandet, ibland går det som en dans, ibland tjorvar det sig - personligen skyller jag allt på blogger!
Ja men visst. En nolla är ju TOTALT AVGÖRANDE i sammanhang då det handlar om inköp. Men som min sambo sa: "Det visar vilken klass man brukar handla i, för det är väl så man talar om dyra möbler, precis som bilar, tavlor etc". Och det är nog sant. Min preisklass är nog ändå lite mer "ikea" än flera nollor =)

Sarah: Nä, det är trist när man väl hittar något osm man VEEEERKLIGEN vill ha också. Vinsten tog dock udden av det tråkigaste och hemliga vinster är superkul. Förra året skickade jag in min mammas namn i jultävlingen i Amelia Jul och hon vann en ny dammsugare !!! SÅnt är superkul. Jag håller utkik efter tävlingen!!!

Metronyx sa...

Uhh, ja skillnad ! Men du kommer förmodligen hitta nåt som du kan konvertera till ett "chinaskåp"

Damen sa...

Frk Rosa, det där skåpet var ju alldeles förtjusande!

JAg förstår att det kändes retligt när den extra nollan uppenbarade sig på helt fel plats.

Jul i Laloland sa...

MEtronyx: En billy och en gammal kedja sen är det klart =D

Damen: Men visst är det, men lite dyrt då, men jag antar att det var meningen * ödet ödet...jävla ödet*