... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Ironiska pysslet

Jag har pysslat ett ironiskt pyssel.
Eller... JAG tycker att det är ironiskt och jätteroligt. Och då dissar jag inte det jag parodierar...eller jo lite kanske. Men jag tycker inte det är fult eller nått, bara att det kan bli jävligt pekoralt och kanske sådär lite "för tillrättalagt och inredningsPK".
Jag talar om : "stenarna". Jag har sett sådana på många ställen, både på nätet och i affärer, oftast finns de i lite shabby chick-stuk och är i betong eller riktig sten och så står det någon "vackert", typ harmoni, eller LOVE eller lycka eller nått sånt. Det är lite samma grej som med alla slags bokstavskombon människor tydligen vill ha på väggarna a´la "Harmoni", "Carpe Diem", Kärlek är lycka" etc. etc. etc.

Kan vara jättefint och trots att det flödar kärlek och stadiga försök till både harmonier och carpe diems även i Lalolandet så vill jag inte ha något sådant hemma. Så nu har jag gjort min egen, ironiska, version på det hela. Håll till godo:




Ja, jag vet att "dekadensstenen" är jävligt PK, men HEY..."även jag, en Brutus!" ;D

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker dina stenar är färggrannare än dom man köper i affären.

Metronyx sa...

Bästa Lalo jag skulle hellre köpa dina ironistenar än tonvis med vita som manar till passivitet. Mer färg och liv är ju det folk egentligen behöver. Skitsur *hahahah* !

Jul i Laloland sa...

(Mamm)onym: tack! Det är dom ju faktiskt.

Metronyx: Åh, va bra. Då har jag en kund när jag öppnar den ironiska inredningsaffären som istället för bara vitt har bara färg och inte alls är harmonisk utan går omkring och muttrar som en annan småsur gubbe =)

Fridolin sa...

Åh I löv them. De där budskapsstenarna (och särskilt klyschväggorden) är ju så sötsliskiga att det kliar i halsen. De här färgbomberna däremot-wunderbar!

Jul i Laloland sa...

Fridolin: Hehehehe, det är nått speciellt när man kommer in i ett vitt hem och det står HARMONI på väggen och fyra illbattingar springer runt och väsnas...Harmoni? I DON´T THINK SO!
Jag ska sälja sånna här "skitstenar" när jag öppnar en kitshig affär någon gång i livet =)