... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Sjukrapport

Förra veckan kom magsjukan (eller om det faktiskt var IBS-sjuka som slog till, det händer ju dessvärre ibland). Jag lyckades i alla fall bli fri ifrån den och med en liter proviva i magen och kräkpåse till hands ta mig till Göteborg och ha en underbart lyxig, avkopplande och rolig helg.
På bussen hem i söndags så mådde jag topp, tills det var ungefär en halvtimme kvar tills vi var hemma. Jag började känna mig lite konstig i huvudet, lite "mosig" liksom. Fick extremt ont i halsen och blev jättemärkligt trött. Kom ur bussen och kylan slet nästan köttet från kroppens ben, skyndade hem och damp ner i soffan. Blev liggandes resten av kvällen och förkylningen blev bara värre och värre.

Jag jobbade i måndags, men det var med näppe jag klarade det. Så sedan i måndags eftermiddag har jag legat här på antingen soffan eller i sängen. Jag blev så jäkla dålig. Idag hade jag trott att jag skulle kunna arbeta, men det finns inga krafter kvar. Febern är borta, men krafterna likaså
Jag som brukar sitta där på jobbet och säga: "Jag blir verkligen aldrig sjuk!". Det har jag fått äta upp nu kan jag säga.

Men jag satsar på måndag som pigg och kry och nu ska ni få se vad jag köpte i GBG.
Gick på Kawaii Shop och handlade. Jag som sett fram emot den här affären så otroligt mycket blev lite besviken ... det var liksom något som fattades, kanske den trevliga personalen?
I sådana här alternativa, små affärer brukar personalen alltid vara trevlig. Men det är något otrevligt när personalen pratar med varandra genom/under/över kunden eftersom att affären är så liten. Det är även något jag upplever som otrevligt när jag blir expedierad av två i personalen som står och pratar personligt med varandra och tittar på en som att man inte passar in för att man lämnat det blåa håret hemma.
Deras saker är dock som en härlig dröm och jag vill ha allt!

Älskar den här tejpen! Den kommer komma så bra till pass till jul!
I gbg bodde vi på "Radisson BLU". Det hotellet rekommenderas verkligen. Supermysigt, lyxigt och jättera frukost, personal etc.


Jag ville ta med den här stolen hem. Den var så sjukt skön och snygg (även fast den var i skinn).
Det bästa med rummet: Stolen och den stora chilifrukten på väggen...och så sängen som var skitskön.
Det mest old school: Badrummet a´la Falcon Crest i marmor och med snäckor som lampor!!!
Helgens megalyx: Beställa upp frukosten på rummet

Bra helg, god mat, kul att träffa vänner man inte sett på länge, kul att få en ny kompis i form av Olle 1 år.
Nu ska jag försöka förbereda lite lektioner till nästa vecka och vila mig så att jag faktiskt kan gå och jobba då!
Ha en bra helg alla!
//Jessica

3 kommentarer:

Mina Högtider sa...

usch för sjukdomar, men roligt med gtb! Man tror de småbutikerna fattar vikten av god service, men ibland springer man där också på idioter.. som tur är så brukar ändå oftast det små butikerna ha trevlig personal!
Roligt att du gjorde fynd ändå!

Krya på dig nu!

Fridolin sa...

Usch! Tur att du ändå fick en fin helg i Götet. Själv sover jag oftast hos kompisen när jag är där men ska lägga hotellnamnet på minnet förevenuellt framtida bruk.

Metronyx sa...

Din mugg är så awesome!!! Så vad är lite baciller när du ändå är queen of fucking everything ; P