... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Nu j***ar

... får det räcka med sjukdom och skit för den här gången. Hela förra veckan låg jag hemma i sängen/soffan och frös, nös, hostade, snorade, sov och feberfrossade. Det är inte klokt vad det tar på ens krafter. Jag mår ok nu även om näsan rinner och rösten är lite småknagglig, men kraften är som borta. Jag blir verkligen sällan sjuk, men när jag blir det så blir det rejält - alldeles tydligt!

En sak jag ägnade mig åt som sjukling förra veckan var nätshopping.
Idag kom resultatet, jag är nöjd.
Jag har längtat väldans mycket efter slickepottar och slickeslevar från RICE och nu äntligen har jag två i min ägo. Här tillsammans med lite plastfilm...heter det så? Limplast? Ja, det är som vaxduk nästan men den fäster liksom. Skitsnygg. Ska bli något hot pyssel till balkongen tror jag.

Slickepotten, slickesleven och duken är från Miss Juniversum
Jag köpte även kuddfodral från H&M i helt olika stil men ack så underbara


Och sen så gick jag bananer på burkar. Alltså..burkar! Vilken passion och vilket totalt onödigt haande då jag inte har någon plats att ha dem på. Men jag kan bli kär i burkar. Och det blev jag förra veckan (kan också ha varit lite feberyra...). Och ja, nu har jag 3 st UNDERBARA burkar i min ägo. Ni får ursäkta att alla korten är suddiga, men jag orkade inte ta om dem...

Den här runda fågelburken kommer också från Miss Juniversum medan julburken och burken med rödhakarna är från Systrarna Sockervadd


och JA, jag är kär i fåglar för tillfället!

//J
ps. imorgon ska jag fortsätta på boklistan ds.

6 kommentarer:

Bettan sa...

Vilka fina slickepottar,Kuddfodral o burkar. Jag tycker mest om både fåtöljen o kuddarna helt underbara.

Jul i Laloland sa...

Bettan: Ja, men visst är dom. Jag älskar dom där färgglada slickepottarna.
Fåtöljen är ett loppisfynd, 50 kr på Öland när jag bodde där nere. Den får följa med överallt!

Fridolin sa...

Verkar trevligt att ha feberyra - i alla fall om man ser allt fint du hittade! Jättefina saker! Gillar plastfilmen

Lalolandet sa...

Fridolin: Tips på plastfilmsanvändning???

Metronyx sa...

Man kan ALDRIG få för många burkar, se bara på farbror Frippe!

Fridolin sa...

Jag skulle klä någon tråkig yta med den. Den fula midjehöga bokhyllan i mitt klassrum skulle få sig ett lyft med lite plastfilm ovanpå t.ex. (men då skulle väl någon ungjäkel gå oc klottra/rista sönder den direkt så jag skulle bara bli förbannad så den får fortsätta vara ful). Hylplan, bakstycken i hyllor eller hyllplan tror jag blir snygga med plastfilm.