... är landet där allt går i färg och handlar om framförallt pyssel. Men även om inredning, roliga saker, mysiga saker, vackra ting, fula ting, goda bakade eller lagade saker och en massa annat som sätter guldkant på tillvaron.

Igår...

... gjordes det mycket i hemmet;
* Storhandling á 1500 kr !!!
- jag älskar att storhandla. Det är så skönt, och EKONOMISKT, att slippa gå till affären inför varje middag. Dock inte lika kul att släpa hem det på buss när man inte har bil. Tur man har en rosa, snygg Dramaten!

* Baka kavring (ja, det är ett nytt favvo i hemmet). Första brödbaket på flera veckor. Vi har levt på köööbebrööö vilket inte hör till vanligheten. Men nu fick det vara slut på rostat bröd.

* Stortvätta! Efter nästan två veckors sjukdom (både jag und sambon), två helger bortresta och en svettig jobbvecka var det MYYYYYCKET tvätt. Allt hann således inte tvättas utan idag har vi haft TVÅ tvättpass till !!!!
Men nu är allt rent tamejtusan!

* Gå på loppis. En nyöppnad längre ner på gatan inbjöd mig till att köpa tygnystan eftersom jag i veckan köpte en bautavirknål som skulle fått Obelix nävar att kännas små. Så nu ska här virkas grytlappar (om jag klarar av det)

* Gick på en secondhand, också längre ner på gatan, och hittade detta underbara. Det har jag lyssnat på i köket hela dagen när jag lagat luncher, bakat mer bröd, diskat och donat.
Jag har läst böckerna och gillade dem faktiskt! Även om dom "bolar" lite väl mycket. Men vad vet jag, jag levde inte då.

ps. jag älskar kassetband! ds.

* Lagade sjukt god mat: Couscous-sallad med grillad paprika, halloumi, färska champinjoner, zuccini, broccoli och lite grönt. Till det århundradets godaste foccacia!

Sedan virkade jag nog mest resten av kvällen och somnade i sambons knä...eller var det i fredags? Hur som så var det skönt =D

Idag har jag gjort det som varje söndag kräver: lektionsplanerat, lagat luncher och jobbat.
Men resten av dagen ska jag bara hänga och ta det lugnt. Borde gå ut, men regnet hänger i luften.

Vad har ni gjort i helgen?
//J

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Det där såg sjukt gott ut. mer sallad till folket! Vår helg var ungefär 50% måste-göra-saker, 50% slappande.
I fredags besiktigade vi bilen. Lördagen ägnades åt sedvanligt lördagsstäd och sedan åkte vi till landet och bytte däck. Jag börjar bli ganska bra på det nu. Känns skönt om man skulle få punka igen eller så. Igår promenerade vi, åt lunch ute och sedan lagade jag massor med mat inför veckan och därefter tv-slappande.

Jul i Laloland sa...

Det VAR sjukt gott. SÅdär så jag inte ville att det skulle ta slut...NÅGONSIN!
Blir garanterat en favorit i repris.

Det är bra att kunna byta däck antar jag. För mig skulle det vara bra att ta ett körkort!!! =/